.

.

wtorek, 13 listopada 2012

Najprostsze ciasto drożdżowe dla początkujących bez wyrabiania

Coś dla tych, którzy nie potrafią piec, a upieczenie ciasta drożdżowego wydaje się czarną magią. BEZ ZAGNIATANIA, DLA LENIWYCH i NIEWTAJEMNICZONYCH.
Ponieważ kolega poprosił mnie żebym mu to opisała w prosty sposób dla osoby, która nie umie i nie lubi piec, więc napisałam to najprościej jak umiałam. Ciasto jest tak delikatne, że rozpływa się w ustach. Polecam :-) Przepis pochodzi z tej strony.

Ciasto drożdżowe bez wyrabiania

Składniki:
100 g drożdży świeżych
4 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju
4 ½ szklanki mąki
1 szklanka letniego mleka
1 cukier waniliowy (16 g) – całe opakowanie
 dodatkowo owoce (dałam 3 pokrojone w słupki jabłka)

Wykonanie:
1. Przygotowujemy głębokie naczynie
2. Podgrzewamy lekko mleko
3. na dno naczynia wlewamy ciepłe mleko
4 Drożdże kruszymy
5 Sypiemy na mleko pokruszone drożdże
6. Dodajemy całe jajka
7 Dodajemy cukier i cukier waniliowy
8 Dodajemy olej.
9. Wszystko energicznie mieszamy łyżką, żeby się składniki wymieszały
10. Sypiemy mąkę i już nie wolno nam tego dotknąć NIE MIESZAMY
11 Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na 3 godziny do wyrośnięcia
12 Po upływie 3 godzin mieszamy wszystko dokładnie łyżką do połączenia się składników
12 Dużą blachę smarujemy masłem lub margaryną
13 Przekładamy ciasto do blachy
14 Zostawiamy jeszcze na 15 minut niech sobie podrośnie
15 Kładziemy owoce (dałam 3 duże pokrojone jabłka wymieszane z małą ilością cynamonu)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A teraz etap dla bardziej wtajemniczonych  - Ci co raczkują w pieczeniu mogą go pominąć  a ci którzy chcą spróbować podaję przepis na kruszonkę:

100 g masła lub margaryny
 20 łyżek mąki
 8 łyżek cukru pudru
 16 g cukru waniliowego ( 1 opakowanie)
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i rozkruszamy w ręku a następnie sypiemy na wyłożone owoce.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy 40 minut w temperaturze 180 stopni C.


Smacznego :) 

9 komentarzy:

  1. no dla laików jak znalazł;) heheh, fajnie że są takie przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Martynko, to naprawdę nie jest trudne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To w końcu zostawić na 3,czy 2 godz?

    OdpowiedzUsuń
  4. To w końcu na 3 godziny,czy na 2 odstawić?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy5/12/14

    Przepis super,nigdy nie wychodziła mi drozdzówka a tu cud,puszysta ,nie za słodka taka jak lubię!!! I jeszcze do tego ,,sama się robi"dziekuję i pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę o pomoc. Przepis i ciasto super. Nie wiem tylko czemu mi ciut opadło po wyjęciu z pieca. Po wyłączeniu piekarnika stało w nim z 15 min przy uchylonych drzwiach.Nie wyszła mi niestety kruszonka. Robiłam zgodnie z przepisem ale się nie podpiekła i sypie się z ciasta. Pierwszy raz piekłam drozdzowkę i cieszę się że ciasto jest pyszne. ..ale coś zrobiłam pewnie nie tak? Mój piekarnik nie ma termoobiegu.Dziekuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Opadło mi trochę ciasto po wyjęciu z pieca. Niezupełnie wyszła tez kruszonka- robiona zprzepisu. Nie zrumienila się i spada z ciasta. Ciasto super.Dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)