.

.

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Czekoladowa pychotka - pyszna babka dla leniwych

Często kupuję różne gazetki kulinarne. Jednym z takich czasopism jest „Gotuj krok po kroku” W jednym z numerów znalazłam przepis na wspaniałą czekoladowa babkę, nie wymagającą pracy. Miesza się tylko łyżką i naprawdę babka wychodzi przepyszna, zresztą trafnie ją nazwała autorka  „Czekoladową pychotką” .
Z podanego przepisu wychodzi jedna mała blacha ciasta.


Składniki:
2 szklanki mąki
2 jajka
¾ szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki kakao
½ szklanki mleka
125 g masła lub margaryny
150 g mlecznej czekolady
tłuszcz i bułka tarta do formy

Sposób wykonania:
Masło lub margarynę rozpuścić na małym ogniu, dodać mleko, cukier i całość podgrzewać do momentu aż się cukier rozpuści, zdjąć z ognia, wystudzić.

Mąkę przesiać wraz z proszkiem do pieczenia, dodać kakao i jajka., całość wymieszać dokładnie łyżką. Do wymieszanych składników wlewać stopniowo rozpuszczone i schłodzone masło połączone z mlekiem i cukrem. Całość mieszać energicznie łyżką, do momentu aż  składniki się ze sobą dokładnie połączą.

Formę z kominem wysmarować tłuszczem, posypać bułką a następnie napełnić ciastem.

Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 40 – 45 minut w temperaturze 180 stopni C. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem czy ciasto się upiekło.

Przygotować polewę:
Czekoladę rozpuścić z dodatkiem 1 łyżki masła w gorącej kąpieli, jeszcze gorącą polać upieczoną babkę.
Smacznego :-)

9 komentarzy:

  1. Niezwykle apetycznie wygląda ta polewa! nakładałaś jakimś pędzelkiem?

    OdpowiedzUsuń
  2. warto mieć taki przepis pod ręką- często brakuje mi czasu na zabawę w kuchni więc na pewno wykorzystam ten przepis nie raz:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Leniwa to ja nie jestem, a juz na pewno nie w kuchni:-))) Ale babeczka wyglada bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste i smaczne ciacha! zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie.Jest prosta w wykonaniu i co najważniejsze - czekoladowa, od razu ją polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie.Jest prosta w wykonaniu i co najważniejsze - czekoladowa, od razu ją polubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj czasem takie przepisy się bardzo przydają :) Gdy mają wpaść znajomi, a nie mam czasu na stanie w kuchni ;) Do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Swieta sie skonczyly pieklam 3 babki,ale jeszcze nie mam dosyc.Grazynko super ta baba ,narobilas mi na nia smaku:))a ja chce troche scudddnnnaaaccc:(((

    OdpowiedzUsuń
  9. A to nie takie samo ciasto jak na Murzynka? Tylko jaj mniej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)