.

.

niedziela, 24 stycznia 2016

Galette z jabłkami



Galette z jabłkami czyli rustykalna tarta z jabłkami , od dzisiaj będzie u mnie na pierwszym miejscu. 
Najlepsze połączenie jabłek i ciasta kruchego. Jest tak pyszna, że nie można się od niej oderwać. 

W poszukiwaniu szybkich i łatwych przepisów na jakieś dobre ciasto z jabłkami, natrafiłam przypadkiem na ten  przepis. Zaintrygowało mnie wykonanie tego ciasta. Jeszcze takiego nie piekłam, więc postanowiłam zrobić takie samo.  Mąkę razową zastąpiłam zwykłą pszenną.

Ciasto charakteryzuje się tym, że rozwałkowuje się je na duży placek, na środek kładzie owoce i brzegi zawija.
Polecam, tarta jest naprawdę wspaniała.



Składniki na ciasto:
1 szklanka mąki pszennej
4 łyżki cukru trzcinowego
Szczypta soli
100 g zimnego masła lub margaryny
1/3 łyżeczki cynamonu

Nadzienie:
3 jabłka
2 łyżki soku z cytryny
3 łyżki cukru trzcinowego
1/3 łyżeczki cukru



Sposób wykonania:
Do mąki dodać cukier, sól, cynamon i drobno pokrojone masło. Całość siekać nożem a następnie szybko zagnieść ciasto. Zagniecione ciasto zawinąć w folię i włożyć na 1 godzinę do lodówki, żeby się schłodziło.
Jabłka obrać, pokroić w plastry, skropić sokiem z cytryny. Cukier wymieszać z cynamonem. Plasterki jabłka posypać z obu stron cukrem z cynamonem.
Schłodzone ciasto wyjąc z lodówki i rozwałkować na papierze do pieczenia na placek o szerokości 35 cm.  Na wierzch ciasta układać plastry jabłka. Pozostawić około 2- 3 cm wolnego brzegu, żeby móc potem zawinąć.
Gdy jabłka będą ułożone zawinąć brzegi ciasta. Całość przenieść wraz z papierem na formę.
Gotową tartę wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 35 – 40 minut w temperaturze 210 stopni C.
Po upieczeniu wystudzić.
Smacznego :-)

1 komentarz:

Dziękuję bardzo za komentarz :)