.

.

niedziela, 19 stycznia 2014

Najszybsze, najprostsze i najsmaczniejsze ciasto czekoladowe



Od dzisiaj to ciasto dla mnie będzie 3 x NAJ w samych superlatywach:
- Najlepsze ciasto czekoladowe jakie dotychczas robiłam
- Najszybsze do wykonania
- Najprostsze – już prościej nie można
Przepis pochodzi z książki „Smaczne i zdrowe ciasta domowe”




Składniki na 1 keksówkę ( u mnie troszkę szersza foremka ale za to krótsza):
220 g mąki pszennej
6 łyżek kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g masła lub margaryny rozpuszczonej i schłodzonej
4 jajka rozmącone
250 g cukru
1 cukier waniliowy

Dodatkowo:
tłuszcz do wysmarowania formy
1 gorzka czekolada na polewę
1 łyżka orzechów do przybrania



Sposób wykonania:
Masło lub margarynę rozpuścić i wystudzić. Wszystkie składniki połączyć ze sobą i wymieszać łyżką.

Gotowe ciasto przełożyć do wysmarowanej tłuszczem keksówki.

Całość wstawić do piekarnika i piec 40 - 45  minut w temperaturze 190 stopni C. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem czy ciasto się upiekło.

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i polać wystudzone ciasto. Udekorować orzechami.
Smacznego :-)

13 komentarzy:

  1. świetny pomysł, przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie kuś, nie kuś, i tak Ci wysyłam Hurmę i Czeredę, bo ja nie upiekę!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak, ciasta czekoladowe mają to do siebie że szybko znikają. :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Najmocniej kusisz takim mega czekoladowym ciachem, Grażynko :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę wyjątkowo łatwy do wykonania przepis, a ciasto wygląda świetnie ;) Coś jak Murzynek? :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. narobiłaś mi ochoty na ciasto! plus za to, że takie szybkie :) u mnie właśnie chlebek rośnie. pogoda nie sprzyja wycieczkom do sklepu :P
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Składniki jak na murzynka:) Nabrałam ochotę na czekoladowe... i co tu teraz zrobić, jestem po dwóch dużych domowych hot-dogach więcej nie zmieszczę.

    OdpowiedzUsuń
  8. no faktycznie ze ciacho EXPRES!! no i skladnikowo nie takie wymagajace :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis, wręcz ekspresowe to ciasto, z pewnością upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też mi się podoba :-) Ekspresówka ,no i smacznie wygląda .

    OdpowiedzUsuń
  11. właśnie jestem w trakcie przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  12. Też jestem w trakcie pieczenia zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja przełożyłam je jeszcze budyniem czekoladowym bo mój mąż nie lubi suchych ciast, ale wyszło takie pyszne ze w nocy wstaje i je podjadam ;)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)