.

.

czwartek, 20 czerwca 2013

Biszkopt z kremem budyniowym, owocami i galaretką

Nareszcie udało mi się wykorzystać wszystkie owoce, które miałam zamrożone. A jeszcze dwa miesiące temu wydawało mi się, że nie dam rady wykorzystać dwóch szuflad wypełnionych po brzegi zamrożonych owoców. Chyba  „przegięłam” z ilością ;-). To już chyba ( przynajmniej na razie) ostatnie ciasto z owocami. Tym razem zrobiłam biszkopt z kremem budyniowym, owocami i galaretką.


Składniki na biszkopt ( duża blacha)
1 szklanka mąki pszennej
5 jajek
¾ szklanki cukru
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia


Składniki na masę budyniową:
2 budynie waniliowe lub śmietankowe w proszku bez cukru
3 szklanki mleka ( 750 ml)
5 czubatych łyżek cukru
250 g miękkiego masła lub margaryny

Składniki na galaretkę:
900 ml wrzącej wody
2 galaretki
500 g. dowolnych owoców ( nie ma potrzeby wcześniejszego ich rozmrażania)


Sposób wykonania :
Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec, nie przerywając ubijać dodać stopniowo cukier a następnie żółtka.

Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia, wszystko połączyć z masą jajeczną i delikatnie wymieszać.

Dużą blachę wysmarować tłuszczem i posypać bułka tartą.
Ciasto przełożyć do blachy i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec 40 minut w temperaturze 180 stopni C.

Przed nałożeniem masy budyniowej wystudzić.

Ugotować budynie z cukrem, przykryć ( żeby się nie tworzył kożuch) i wystudzić.
Wystudzony budyń dokładnie zmiksować z masłem.

Gotowy krem budyniowy przełożyć na wystudzony biszkopt i dokładnie wyrównać, pamiętając, żeby brzegi były dokładnie „uszczelnione” kremem, wtedy galaretka nie ucieknie.
Na ciasto wyłożyć owoce ( ja dałam jagody, jeżyny, czarną i czerwoną porzeczkę.

Przygotować galaretki według przepisu na opakowaniu z nieznacznie zmniejszoną ilością wody, wystudzić i delikatnie wlać na wyłożone owoce.

Całość wstawić do lodówki, można kroić, gdy galaretka dobrze zgęstnieje.
Ciasto przechowywać w lodówce.
Smacznego :-)

6 komentarzy:

  1. Dziewczyno, jesteś tytanem pracy kulinarnej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Już są jagody?Czy mnie oczy nie mylą?
    Upichciłaś kolejne smakowicie wyglądające ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Biszkopcik musiał być pyszny, bo wygląda bosko! :)
    U nas też najdziesz wiele pyszności...: http://aniolywkuchni.blogspot.com/
    Zapraszamy do Aniołów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jutro zabieram się do roboty,podzielę się wrażeniami po konsumpcji;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. super ciast. nie skomplikowane , a efektowne takie lubię. mam własną porzeczkę czarną i czerwoną a może i jagody się znajdą. już idę go wypróbować. pozdrawiam ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)