.

.

czwartek, 17 listopada 2011

Ucierane ciasto z truskawkami i kruszonką

Ciągły brak czasu, więc idę na łatwiznę i wstawiam zaległe przepisy. Ciasto robiłam ze świeżymi owocami ale można użyć też i mrożonych .

Uwielbiam ciasta z kruszonką  dlatego zawsze robię jej trochę więcej.  Przepyszne delikatne ciasto z chrupiącą kruszonką na wierzchu.
Dzisiaj przepis na ciasto z  dodatkiem truskawek.  Przepis wzięłam z  TEJ strony.

Składniki na ciasto:
200 g masła
160 g cukru
4 jajka
200 g mąki pszennej
 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej lub opakowanie budyniu waniliowego
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
aromat waniliowy lub śmietankowy
ok. 50 dag truskawek (świeżych lub mrożonych)

Składniki na kruszonkę:
150 g mąki
100 g masła
50 g cukru pudru

Sposób wykonania:
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. 

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę. Pod koniec ucierania dodać po jednym jajku i dalej ucierać.  Dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli, mąkę ziemniaczaną i wszystko dokładnie wymieszać.
Pod koniec dodać świeże lub rozmrożone truskawki i wymieszać .
Ciasto wylać do tortownicy wysmarowanej tłuszczem.
Przygotować kruszonkę: Połączyć mąkę, masło i cukier i rozetrzeć w ręku. Posypać wierzch ciasta i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec 45 minut w temperaturze 180 stopni C.
Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. O rany! Te truskawy...przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy18/11/11

    ależ pięknie wygląda!! mniam...

    OdpowiedzUsuń
  3. truskawky tęsknie za nimi

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładna mi łatwizna aż ślinka cieknie:) odpocznij troszkę nie pędź tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne ciasto! I do tego truskawkowe...

    OdpowiedzUsuń
  6. I to jest myśl, bo mam mrożone truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż zatęskniłam za świeżymi słodkimi truskawkami:(:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)