.

.

sobota, 9 czerwca 2012

Najłatwiejsze ciasto biszkoptowe z truskawkami

Wspaniałe, pachnące truskawkami i rozchodzi się  w  iście ekspresowym tempie, ciasto z truskawkami. Delikatne w smaku, nie przesuszone, jak w przypadku biszkoptów. Dla mnie idealne.
Uwielbiam truskawki, mogłabym jej jeść całym rokiem.  W sezonie zawsze muszę je mieć w domu, żeby móc sięgnąć po ten wspaniały owoc.
Przepis znalazłam TUTAJ


Składniki:

·        1,5 szklanki mąki pszennej
·        4 jajka
·        1 szklanka cukru
·        1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
·        3 łyżki oleju
·        2 łyżki wody
·        1 łyżka octu  ( u mnie Oce jabłkowy)
·        1 szklanka odszypułkowanych i umytych  truskawek

Sposób wykonania:
Całe jajka ubić z cukrem ok.  5 – 10 minut, następnie dodać pozostałe składniki, zaczynając od płynnych a na końcu mąkę i proszek.  Wszystko dokładnie zmiksować.
Przygotować formę  ( u mnie  z kominem) , wysmarować masłem lub margaryną i posypać tartą bułką.
Wlać ciasto do przygotowanej formy a następnie poukładać na nim truskawki.
Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 45 – 50 minut w temperaturze 190 stopni C. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się nie przykleja. Gdy jest suchy, ciasto można wyjąc.
Wystudzone ciasto posypać cukrem pudrem.


Smacznego :-)

2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz :)