.

.

czwartek, 11 grudnia 2014

Kakaowo - cynamonowy puszek z jabłkami



Dostałam od mamy wycinki z przepisami i na jednym znalazłam przepis najwspanialsze ciasto z jabłkami, jakie dotychczas piekłam. W ciągu dwóch miesięcy upiekłam je już ponad 5 razy i zanim się zebrałam do tego, żeby je sfotografować to ciasta już nie było. Delikatny, lekko wilgotny puszek kakaowo – cynamonowy z mnóstwem jabłek w środku, pycha! Ciasto jest niesamowicie proste do wykonania, polecam :-)


Z podanego przepisu wyszła mi średniej wielkości blacha ciasta.

Składniki:
2,5 szklanki mąki
2  czubate łyżki kakao
1 i ¼ szklanki cukru
6 jajek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
¾ szklanki oleju
4- 5 jabłek obranych i pokrojonych w kostkę

Sposób wykonania:
Całe jajka ubić z cukrem na puszysta pianę, dodać mąkę, proszek do pieczenia, kakao, cynamon sodę oraz olej i wszystko dokładnie wymieszać.

Jabłka obrać i pokroić w kostkę, wymieszać z ciastem.

Blachę wysmarować tłuszczem, wypełnić ciastem i wyrównać.
Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 40 – 50 minut w temperaturze 180 stopni C
Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się upiekło.
Smacznego :-)

1 komentarz:

  1. Moja ciocia takie piecze i dzieci się zajadają można zjeśc wiele kawałków :-)
    Fajnie, że znowu jesteś!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)