.

.

niedziela, 20 lutego 2011

Kolorowa babka piaskowa

Blog ten powstał ponieważ chcę podzielić się z innymi osobami swoimi przepisami.
Czasami będą to przepisy znalezione w sieci i wykorzystane,  pozostałe (większa ich część)
 z własnego archiwum. Wszystkie zdjęcia zamieszone na blogu będą mojego autorstwa.

Dzisiaj chciałam zamieścić przepis na babkę która mnie bardzo zaciekawiła.. Jest to po części przepis znaleziony w sieci a po części moja własna kompozycja.
Dlaczego mnie zaciekawił ten przepis?
Jedynym rodzajem mąki która jest zawarta w tym przepisie jest mąka ziemniaczana. Dobrze, że przepis jest na małą keksówkę, bo inaczej bym się nie zdecydowała na jej upieczenie.
Miłe było zaskoczenie, bo babka wyszła wyśmienita.

Produkty:
1 szklanka mąki ziemniaczanej
175 g  margaryny
½ szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
3 jajka
1 kisiel
Odrobinę zapachu do ciasta ( ja dodałam pomarańczowy)

Sposób wykonania:

Margarynę roztopić na ogniu i wystudzić. Białka oddzielić od żółtek i ubić razem z cukrem, szczyptą soli  na puszystą masę. Pod koniec ubijania dodać stopniowo po jednym żółtku, a następnie  przesianą mąkę i proszek do pieczenia i wszystko wymieszać. Następnie dodać rozpuszczoną margarynę, kisiel i zapach.
Małą keksówkę wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą lub kaszą manną.
Piec ok. 35-40 minut w temperaturze180 stopni.
Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)