.

.

piątek, 25 lutego 2011

Muffinki z porzeczkami

Dzisiaj miałam dzień wolny od pracy  więc się wzięłam za pieczenie. Obiecałam mamie, że upiekę coś na jutrzejszą uroczystość. Wybór padł najpierw na muffinki.  Piekłam je po raz pierwszy w życiu.
Najpierw poczytałam sobie na temat muffinek, zebrałam kilka przepisów, i tak naprawdę utworzyłam swój własny przepis.
Musiałam się trzymać jedynie zasad: płynne do płynnego, suche, z suchym, mieszanie z umiarem.
Mój debiut udał się wspaniale, nawet mąż był zachwycony i od razu spałaszował aż trzy sztuki.


Składniki na 15 - 16 muffinek:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • ½ szklanki cukru
  • 1/2szklanki oleju
  • 1/2 szklanki maślanki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 20 dkg mrożonych porzeczek
  • Pół łyżeczki zapachu do ciasta (ja dałam pomarańczowy)

Sposób wykonania:

W jednej misce wymieszać składniki suche: mąkę pszenną,  cukier, proszek do pieczenia, sodę.
W drugiej natomiast wymieszać składniki płynne: olej, maślankę, jajko, zapach do ciasta.
Następnie wymieszać ze sobą produkty suche i płynne. Należy mieszać krótko, tylko do połączenia się wszystkich składników. Pod koniec dodać rozmrożone porzeczki i wymieszać.
Ja piekę muffinki w silikonowych foremkach.  Natłuszczam je margaryną  i napełniam do połowy przygotowanym ciastem. Foremki ustawiam na blaszce do pieczenia ciast.
Należy piec  w temperaturze 200ºC przez 18 – 20  minut ( w zależności od rodzaju piekarnika, u mnie 18 minut).
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)