.

.

piątek, 4 marca 2011

Śledzie pod pierzynką

Wczoraj  wieczorem wzięłam się za robienie śledzi, które mój mąż uwielbia. Ja natomiast nie lubię śledzi  i to bardzo. Nie tylko smak mi przeszkadza ale i zapach. Dlatego  za robienie śledzi zawsze zabieram się opieszale.
Podobno są smaczne, bo znikają bardzo szybko.


Składniki:
30 dag śledzi matiasów
½ litra mleka,
ocet winny
3 łyżki majonezu
2/3 szklanki śmietany  12% - 18%
pieprz do smaku
2 jabłka
2 cebule
3 ogórki konserwowe

Sposób wykonania:
Śledzie namoczyć przez około pół godziny w mleku. W międzyczasie przygotować „pierzynkę”:
Obrane jabłka zetrzeć na wiórki,  cebule  i ogórki pokroić w drobną kostkę. Wymieszać wszystko z majonezem a następnie śmietaną.
Śledzie odsączyć z mleka, pokroić w paski i pokropić octem.  Dodać pieprz do smaku. Połączyć z przygotowaną pierzynką
Smacznego

2 komentarze:

  1. Anonimowy3/11/12

    Uwielbiam śledzie, mogę je jeść na okrąło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy10/11/12

    Ja nieco inaczej robię te śledzie- są także bardzo dobre bo zawsze znikają bardzo szybko:
    układam warstwy: śkedzie pokrojone w paski, cebulka w kostkę (uprzednio pocukrzona cukrem pudrem i odciśnięta, ziemniaczki w kostkę,ogórek również w kostkę, na to starta marchewka ugotowana i na wierzch starty żółty ser. Poszczególne warstwy cieniutko smaruję majonezem ze śmietaną doprawionym wg. smaku - Pycha! pozdrawiam- fajne przepisy na tej stronie
    Małgośka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)