.

.

niedziela, 10 kwietnia 2011

Espresso cupcakes


Zmiana trybu jedzenia spowodowała, że muszę na razie ograniczyć słodkie wypieki i po części zrezygnować ze swoich ulubionych dań.  Babeczki na które podaję przepis robiłam  ponad tydzień temu. Są wspaniałe. Zrobiłam podwójną ilość i rozeszły się w szybkim tempie. Połączenie czekolady z kawą daje niesamowity smakowo efekt.Przepis od Dorotus76


Składniki:
  • 125 g  ( kostka) miękkiego masła
  • 125 g cukru
  • 2 duże jajka
  • 125 g mąki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka kawy espresso (proszku)
  • 1 tabliczka czekolady
  •  2 łyżki mleka

Zmiksować  masło z cukrem na puszystą masę, dodawać stopniowo po jednym całym jajku i ponownie zmiksować. Dodać mąkę przesianą i wymieszaną  z sodą i proszkiem do pieczenia, kakao i kawą. Dodać dwie łyżki mleka. Wszystko razem zmiksować do uzyskania jednolitego ciasta.  Pod koniec dodać  roztopioną w kąpieli wodnej lub mikrofali czekoladę i zmiksować.
Ciasto wyłożyć do papilotek na muffiny do połowy foremek, piec około 20 minut w temperaturze 200ºC, do tzw. suchego patyczka
Smacznego :)

14 komentarzy:

  1. ładne, lubię babeczki, szczególnie z czekoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam babeczki :) A takie czekoladowe to chyba nigdy mi się nie znudzą :)
    Ja do Wielkanocy chcę wytrzymać bez słodyczy (od wczoraj zaczęłam) więc Tobie też życzę powodzenia w postanowieniach dietetycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy10/4/11

    śliczne babeczki i powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. urocze babeczki;) i do tego kawowe- super;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam te Maleństwa ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Grażynko, na Dukanie jest wiele bardzo fajnych wypieków i deserów - nawet teraz zdarza mi się coś tam z niego czasem skonstruować.:)
    A te babeczki musiały być mocno pyszne, bo właśnie tak wyglądają.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. @ Kaś - oj ja także Kasiu.. aż za bardzo :)

    @ Doctor - bardzo dziękuję.. Na razie udaje mis się wytrwać. Tobie też życzę wytrwałości :)

    @ basiaP - dziękuję Basiu :)

    @Panna Malwinna - dziękuję :)

    @ Biedr_ona - tak, rzeczywiście są wspaniałe :)

    @Lekka - tak , wiem że można coś upiec.. ale jadłabym tylko ja.. bo moja rodzina woli jednak tradycyjne .. I tak toczę boje o wspólne obiady.. Staram się wypośrodkować.. :) A babeczki rzeczywiście były wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy11/4/11

    Bardzo lubię wypieki czekoladowo-kawowe. Apetyczne muffinki, porwałabym do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sensacional esses muffins! Adorei.
    Um abraço
    Léia

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że więcej Grażyn działa i gotuje :)

    Pysznie wyglądają Twoje muffinki, nie tylko te zresztą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię takie zjeść na drugie śniadanie :)) uściski!

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmm, no i mam kolejny pretekst do zakręcenia muffinek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mała, czekoladowa rozkosz :) Też je kochamy!

    OdpowiedzUsuń
  14. @turlaczek - ja także lubię wszystko to co czekoladowe :)
    @ Cucchiaio pieno - dziękuję :)
    @Grace - może to domena Grazyn ;-)
    @Kasia - coś dla łasuchów .. polecam :)
    @saxony - polecam :)
    @Russkaya - polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)