.

.

wtorek, 13 września 2011

Sałatka jarzynowa


Wprawdzie trochę trzeba się napracować, żeby ją zrobić, ale jest dobra na każdą okazję i bardzo zdrowa.   ( no po warunkiem że nie przesadzimy z majonezem ). 

Składniki:
½ kg marchwi
2 pietruszki
seler
3-4 jajka
2 jabłka
4 -5 ziemniaków
½ kg ogórków kiszonych
½ puszki groszku zielonego
½ puszki fasoli czerwonej
można dodać jeszcze kukurydzę, białą fasolę.
Sól, pieprz, odrobina suszonego majeranku, tymianku, inne zioła do smaku
1 – 2 łyżki musztardy w zależności od rodzaju musztardy
majonez – też nie podaję ilości bo należy dodać wedle uznania.

Sposób wykonania:
Marchew, pietruszkę seler oraz ziemniaki w całości ugotować aż do chwili gdy będą miękkie.
Wyjąć z wody, ostudzić obrać, pokroić w drobną kostkę.
Ugotować jajka na twardo, obrać i pokroić w drobną kostkę.
Jabłka obrać ze skórki i pokroić w kostkę.
Ogórki obrać i pokroić w kostkę.
Dodać odsączony groszek i fasolkę i wszystko dokładnie wymieszać.

Przyprawić do smaku solą, pieprzem, ziołami.
Dodać musztardę i majonez.

Uwaga: Najlepiej przechowywać jest w lodówce przez dłuższy czas  sałatkę bez dodatku  majonezu i musztardy. Najlepiej jest dodać je zaraz przed spożyciem.
Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. Moja ulubiona salatka, no prosze ;) ale mi smaka narobilas!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie robiłam takiej sałatki..

    OdpowiedzUsuń
  3. moja Mama co tydzień robi niemal identyczną sałatkę. czasem połowę majonezu zastępuję jogurtem, też jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, mamy tu smakowity klasyk. Wprawdzie sama robiłam parę lat temu, ale zajadać uwielbiam, zawsze i wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam jarzynową i nie wyobrażam sobie żadnych świąt bez niej na stole :D Zresztą tak samo wspaniale smakuje i na co dzień :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję wszystkim za odwiedzenie mojego bloga i pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stara, dobra sałatka - dobra ZAWSZE:). A wiesz, że u nas nigdy w sałatce nie było fasoli?

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy15/9/11

    Bardzo smakowita sałatka. Sprawdzona i niezawodna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka jarzynowa często gości na naszym stole. Proporcji na nią trudno podać, bo zawsze się ją robi na oko.

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym tygodniu też zrobiłam sałatkę:) ja dodaję dużo groszku i kukurydzy:)
    pycha:)
    pozdarwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jarzynowa to najzwyklejsza sałatka i zarazem chyba najbardziej lubiana. Ja ją uwielbiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej! Dawno jej nie jadłam.. a smakuje rewelacyjnie! ;-))



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. @Bardzo dziękuję za odwiedzenie mojego bloga i pozytywne komentarze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)