.

.

niedziela, 2 października 2011

Sernik z gruszkami


Wyjazd nie  wyszedł mi na zdrowie, bo dopadło mnie okropne przeziębienie i musiałam je przez kilka dni wyleżeć w łóżku bo nie było za wesoło. Ale już jest o wiele lepiej i teraz zaległy przepis.. na … mmmm „niebo w gębie” ;-)

Nigdy bym nie pomyślała, że połączenie gruszki z cynamonem i do tego jeszcze ser da tak smakowity wynik.  Ponieważ już kiedyś zrobiłam ciasto z gruszkami, pomyślałam sobie, a dlaczego nie może być to sernik z gruszkami?

Tak wspaniałego sernika jeszcze nie jadłam. Zresztą to nie tylko moje zdanie i gdybym zrobiła podwójną ilość też pewnie by zaraz znikł :)

Bazowałam na TYM przepisie.


Składniki na ciasto:

1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki cukru pudru
125 g margaryny
2 żółtka
2 łyżeczki proszku do pieczenia.

Sposób wykonania ciasta:
Z podanych składników zagnieść ciasto. Zawinąć w folię włożyć do lodówki na jedną godzinę.
Następnie wyjąć i rozwałkować na blaszce o wymiarach 28 x 35 cm. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 190 stopni C 15 – 20 minut.


Składniki na masę serową:

1 kg  tłustego białego sera  ( nie może być z wiaderka )
250 ml kwaśnej śmietany
120 g margaryny
1,5 szklanki cukru pudru
4 jajka
2 opakowania budyniu śmietankowego bez cukru

Dodatkowo:
1 kg miękkich gruszek
½ łyżeczki cynamonu
Gotowa masa czekoladowa do rozpuszczenia

Sposób wykonania:
Ser zemleć trzykrotnie.  Białka oddzielić od żółtek. Margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę. Pod koniec ucierania dodać po jednym żółtku i dalej ucierać. Następnie śmietanę i po trochu białego sera nie przerywając ucierania.
 Na koniec dodać budynie  i wszystko dokładnie wymieszać.  

Białka ubić na sztywną pianę i dokładnie wymieszać za gotową masą serową.

Gruszki obrać, pokroić w kostkę i wymieszać z cynamonem. Ułożyć na upieczonym spodzie.
Na gruszki wylać masę serową.
Wstawić do gorącego piekarnika. Piec w temperaturze 180 stopni C 45 minut..

Po wystygnięciu rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej i wylać na sernik.
Smacznego :)

15 komentarzy:

  1. Serniki uwielbiam, ale z gruszką jeszcze przede mną. Margarynę zawsze zamieniam na masło, chociaż w dzisiejszych czasach osiąga ona horrendalne ceny, ale doznania smakowe i zapachowe są za to bezcenne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zaglądałam parę dni a u Grażynki znów zmiany i pyszności..mnie tez coś dopadło..ledwo mogę mówić ...sernik wygląda pysznie..

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pomyślałabym o takim połączeniu;) w kuchni jednak można fantazjować!pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny :)
    Uwielbiam serniki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy2/10/11

    och, to dopiero pyszności!! gruszki, cynamon i ser! mniam, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiego sernika z gruszką jeszcze nie jadłam, ciekawy przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. No to fakt sernika z gruszkami jeszcze nie jadłam. Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny deser, bardzo lubię serniki i gruszki, więc w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Kubełek Smakowy - polecam serniczek. Ja niestety nie dodaję masła ze względu na cenę :)
    @ bozena-1968 - oj tak Bożenko, musiałam coś zmienić bo nie podobał mi się blog z jednym paskiem bocznym. :)
    @Monisia - polecam, naprawdę warto ::)
    @Aldi - ja także :)
    @basiaP - tak, wspaniałości :)
    @zauberi - polecam :)
    @ Kamila - polecam :)
    @kuchennefascynacje - polecam :)
    @Avelina - ja tekże uwielbiam serniki. Polecam szczególnie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam serniki i próbowałam już przeróżnych kombinacji smakowych, ale z gruszkami jeszcze nie! Apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Serniczka gruszkowego nigdy nie jadłam, ale zrobiłaś mi ogromną ochotę na niego!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zjadłbym kawałek tego sernika Christopher

    OdpowiedzUsuń
  14. @ burczymiwbrzuchu - polecam :) połaczenie gruszek, cynamonu i sera to trafny wybór :)
    @Ivka - polecam :) naprawdę warto upiec ten sernika :)
    @Christopher - polecam :) To połaczenie smaków (gruszki + cynamon + ser ) wspaniale wsółgra ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. UUu... zjadłabym sobie.. ale nie wiem czy to nie byłby grzech o tej porze.. ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)