.

.

piątek, 17 lutego 2012

Węgierskie kluski z białego sera i kaszy manny


Czasami brakuje pomysłów, co zrobić na dobry obiad.  Kupiłam ser biały, żeby z nim coś zrobić, tylko naprawdę nie wiedziałam co a jeszcze na dodatek zauważyłam dopiero dzisiaj że mam resztki mąki, Niestety z moim przeziębieniem nie dało się wyjść, więc zaczęłam szperać w przepisach książkowych i znalazłam w książce „Pokaż się od dobrej kuchni – Kluski, knedle i pierogi” przepis na Węgierskie knedle z białego sera i kaszy manny z niewielką ilością mąki.  Zabrałam się ochoczo do pracy.  Wprawdzie nie do końca wyszły knedle, bo z ciasta nie dało się utoczyć kulek (zbyt rzadkie), ale postanowiłam zrobić kluski kładzione. 

Powiem wam szczerze.. wyszły przepyszne ! Tak delikatnych i puszystych klusek nie jadłam jeszcze nigdy dotąd. Naprawdę polecam.

Przepis( z małymi moimi zmianami ), który podam jest  dla trzech osób.
Składniki:
80 dag białego sera
60 g miękkiego masła
3 jajka
150 g kaszy manny
6 łyżek mąki pszennej
Sól

Dodatkowo:
1 małe opakowanie kwaśnej śmietany
2-3 łyżeczki cukru ( ja zastąpiłam słodzikiem)
20 -30 dag mrożonych owoców

Sposób wykonania:
Owoce wyjąć żeby się rozmrażały.
Ser zmielić jeden raz. Dodać do niego masło i dokładnie utrzeć. 
Do masy serowej dodać jajka, mąkę kaszę manną i szczyptę soli. Wszystko dokładnie wymieszać.
W garnku zagotować wodę, posolić ( 1 łyżkę soli ) i kłaść łyżką na wodę gotowe ciasto. Gotować 3 minuty od chwili wypłynięcia.
Ugotowane, wyjąc i odcedzić
Przygotować śmietanę. Wymieszać ją z cukrem. Polać gorące kluski, udekorować owocami.
Smacznego :-)

8 komentarzy:

  1. podane ze śmietaną i owocami muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo ja kluchy uwielbiam ,a takich jeszcze nie jadłam i chyba to jest wielki błąd
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł na piątkowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudny pomysł :) z ochotą wstąpiłabym do Ciebie na taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich kluseczek na bazie kaszy manny nie jadłam, podobają mi się, chętnie zrobię np. na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego typu dania.. mogłabym się nimi zajadać bez końca.. i wiem, że to już smakuje.. ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis do zapamietania,te jagody jak sie domyslam chetnie bym pozarla;)zycze zdrowka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do mleczka mmmm poezja :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)