.

.

środa, 15 lutego 2012

Muffiny z nadzieniem makowym

Jak zwykle o tej porze dopadło mnie przeziębienie.   Gdy się trochę lepiej poczułam postanowiłam zrobić porządki na komputerze. Znalazłam jeszcze wiele zdjęć do niepublikowanych przepisów. Znalazłam między innymi przepis z muffiny z nadzieniem makowym.  Ponieważ trochę nadzienia pozostało mi z makiełek, postanowiłam coś z nim zrobić.  Przepis wzięłam z TEJ strony


Składniki na 12 muffinek:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 100 g margaryny
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka masy makowej


Sposób wykonania:
Margarynę  rozpuścić i schłodzić. Dodać do niej resztę składników mokrych czyli: mleko i  jajko. Wszystko wymieszać. W oddzielnym naczyniu połączyć składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i również wymieszać. Następnie składniki  mokre wlać do suchych i wszystko połączyć.
Przygotować foremki na muffiny. Ja mam silikonowe więc smaruję je pędzelkiem maczanym w rozpuszczonym maśle.
Gotowe ciasto napełniać do ½ wysokości, a następnie  położyć na nią łyżeczkę masy makowej.
Masę makową przykrywać ciastem . Gotowe muffiny powinny być wypełnione do 2/3 wysokości foremek.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec  ok. 20 minut w temperaturze 190 stopni.
Upieczone wyjąć z piekarnika i wystudzić
Smacznego :-)

4 komentarze:

  1. Pyszny przepis.
    Fajnie zjeść taką babeczkę przed snem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oryginalnie i pomysłowo - lubię to :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grażynko: Na przeziębienie polecam napar ze świeżego imbiru z dodatkiem soku z cytryny oraz miodu ;-) Stawia na nogi!

    A Muffinki? Urocze! Z makiem jeszcze nie piekłam, ale wiele razy przeszło mi to przez myśl ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak muffinki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)