.

.

niedziela, 1 lipca 2012

Babeczki z budyniem malinowym i malinami

Mimo, że na dworze i w domu okropny upał a włączenie piekarnika to dodatkowe ciepło, jednak zdecydowałam się na upieczenie czegoś na szybko.

W numerze 2/2011 gazetki kulinarnej „Przepisy czytelników” znalazłam przepis na babeczki z budyniem. Zmodyfikowałam nieco przepis i zamiast budyniu czekoladowego dałam malinowy i dodałam do tego jeszcze mrożone maliny. 

Z podanego przepisu wyszło mi 18 babeczek.   
Wyszły naprawdę wspaniałe. Puszyste i delikatne z  niespodzianką w środku ;-)



Składniki:
·         1 i ¾ szklanki mąki
·         1 ,5 łyżeczki proszku do pieczenia
·         3  jajka
·         100 g masła lub margaryny
·         ¾ szklanki cukru
·         Szczypta soli
·         170 g jogurtu
·         1 szklanka mleka
·         1 budyń malinowy
·         1 łyżka budyniu
·         Garść malin świeżych lub mrożonych



Sposób wykonania:
Miękkie masło utrzeć na puszystą masę z cukrem, pod koniec ucierania dodać stopniowo po jednym całym jajku nie przerywając ucierania.
Gdy wszystkie składniki będą ze sobą dobrze połączone dodać jogurt, mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli   i wszystko dokładnie wymieszać.
Zagotować budyń z jedną szklanką mleka i jedną łyżką cukru.
Przygotować foremki do muffinek lub papilotki.  Nałożyć ciasto do 1/3 wysokości foremki, następnie na to jedną łyżeczkę budyniu i 1 – 2 maliny. Całość przykryć drugą częścią ciasta w takiej ilości aby przykryła nam budyń i maliny.
Wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec 2 0 – 25  minut w temperaturze 180 stopni C.
Smacznego :-)


Uczestniczę w akcji: 



7 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Grazynko dziekuje za ten przepis. Kupilam dzis maliny i juz dzieki Pani wiem do czego je wykorzystam. Nie moge sie doczekac!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Sonju, że mogłam pomóc :-)

      Usuń
  3. Anonimowy17/7/12

    Wersja z owocami bardzo się nam podoba!:) Redakcja Przepisów czytelników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie także :-)

      Dziękuję za wizytę :-)

      Usuń
  4. Anonimowy23/8/12

    A ta 1 łyżka budyniu w przepisie do czego jest? czy to powinna być 12 lyżka cukru?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)