.

.

wtorek, 1 października 2013

Prosta babka dwukolorowa

Jeden z zaległych przepisów, który musiał czekać na swoją kolej. Wspaniała puszysta dwukolorowa babka. Bardzo prosta w wykonaniu i po u pieczeniu szybko znika. Polecam. Przepis pochodzi z tej strony.


Składniki na formę z kominem:
1 szklanka mąki pszennej
¾ szklanki mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
4 jajka
cukier waniliowy
250 g masła lub margaryny
2 łyżki kakao
cukier puder do posypania



Sposób wykonania:

Masło lub margarynę rozpuścić a następnie wystudzić.
 Jajka w całości zmiksować z cukrem na puszystą gładka masę. Pod koniec miksowania dodać cukier waniliowy.

Obie mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodawać stopniowo na przemian ze schłodzonym tłuszczem do masy jajecznej cały czas miksując.

Gdy wszystkie składniki dobrze się połączą, ciasto podzielić na dwie części i do jednej dodać 2 łyżki kakao a do drugiej 2 łyżki mąki.
Formę z kominem wysmarować tłuszczem i posypać bułką tartą. Dno foremki wypełnić najpierw ciastem jasnym a następnie ciemnym.

Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 50 – 60 minut w temperaturze  180 stopni C.
Przed wyjęciem sprawdzić, patyczkiem czy babka się upiekła.

Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.
Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. Grażynko co wejdę na Twoją stronę to jestem głodna :))))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Grazynko,ja chyba z ciast to najlepiej lubie takie babkowe :D dzis wlasnie dostalam ,,zamowienie ,,od syna na upieczenie takiej do szkoly :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Ewuniu, że ja także. Takie babki piekłam jak wyszłam za mąż. Najlepiej mi wtedy wychodziły :-)

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)