.

.

środa, 2 października 2013

Babka czekoladowa

 Początkowo miała być w czekoladzie, ale jednak tym razem postanowiłam ją zrobić bez polewy. Przepis znalazłam na tej stronie.



Składniki na formę z kominem:
200 g mąki
1 tabliczka  gorzkiej czekolady
3 łyżki mleka
150 g miękkiego masła
150 g cukru
3 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao

Sposób wykonania:
Czekoladę rozpuścić z mlekiem w kąpieli wodnej i wystudzić.
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, pod koniec, nie przerywając ucierać dodać stopniowo po jednym całym jajku.
Gdy składniki dobrze się połączą dodać wystudzoną czekoladę i wszystko jeszcze dobrze zmiksować.
Mąkę przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao a następnie połączyć z utartą masą.
Wszystko dokładnie wymieszać i przełożyć do wysmarowanej tłuszczem formy.
Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 40 minut w temperaturze 180 stopni C.
Przed wyjęciem z piekarnika, sprawdzić patyczkiem, czy ciasto się upiekło.
Smacznego :-)


9 komentarzy:

  1. Grażynko, to ja się wpraszam na ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też się wpraszam, uwielbiam takie ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy4/10/13

    Przyznam, że uwielbiam babki czekoladowe! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie czekoladowe są na pierwszym miejscu ;-)

      Usuń
  4. chyba jutro spróbuję, mam już składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ciasto! : )
    Idealne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)