.

.

niedziela, 10 listopada 2013

Szarlotka z kruszonką



Walczę z blogiem jak lwica, szukam dobrej grafiki i staram się to wszystko jakoś razem połączyć. Jeszcze wiele pracy przede mną, na razie blog jest w starej szacie graficznej ale później mam nadzieję, że mi się uda coś zmienić.

Dzisiaj przepis na  wspaniałą szarlotka z kruszonkę, która tak bardzo zasmakowała moim domownikom, że dostałam zamówienie na kolejną. Przepis wzięłam z  tej strony.
Z podanego przepisu wyszła mi duża tortownica pysznej szarlotki. Polecam :-)



Składniki na kruche ciasto:
300 g mąki pszennej
4 żółtka
180 g  masła kub margaryny  pokrojonej w małe kawałeczki
50 g brązowego cukru

Składniki na masę jabłkową
1 kg jabłek
150 g cukru
1 łyżeczka  cynamonu

Składniki na kruszonkę:
4 łyżki mąki
1,5 łyżki miękkiego masła
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego


Sposób wykonania kruchego ciasta:
Ze wszystkich składników zagnieść ciasto, a następnie zawinąć w folię i włożyć na 30 minut do lodówki.

Masa jabłkowa:
Obrane jabłka pokroić na małe kawałki, przełożyć do garnka, dodać cukier i cynamon. Wszystko poddusić do momentu aż jabłka się rozpadną i cukier rozpuści.

Sposób wykonania kruszonki:
Wszystkie składniki na kruszonkę rozetrzeć  łyżką lub palcami do momentu aż powstanie kruszonka.

Gdy ciasto będzie schłodzone, wyjąć z lodówki, odłożyć kawałek ciasta na kratkę a z reszty rozwałkować  ciasto na wielkość odrobinę większą niż tortownica.  Tortownicę nasmarować tłuszczem i wyłożyć na to ciasto.

Dobrze by było, żeby były też wyłożone ciastem boki tortownicy do 1/3 wysokości.
Ciasto ponakłuwać i wstawić do nagrzanego piekarnika.  Piec 15 minut w temperaturze 200 stopni C.
Po upieczeniu na ciasto wyłożyć masę jabłkową.

Z pozostałej części ciasta rozwałkować cienkie paski i ułożyć z nich kratkę.
Całość posypać kruszonką.
Szarlotkę piec około 30 minut w temperaturze 200 stopni C.
Smacznego :-)

17 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie piekłam szarlotki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast ostatnio często. Zrobiłam sobie jeszcze w zeszłym roku kilka słoików z jabłkami więc teraz korzystam :-)

      Usuń
  3. Oj ja również nie pamiętam kiedy robiłam szarlotkę, chyba już czas nadrobić zaległości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, zwłaszcza, że teraz jabłka w miarę nie są jeszcze takie drogie :-)

      Usuń
  4. Mmm takie tradycyjne wypieki lubię :) Wręcz czuję ten zapach... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta szarlotka Dominiczko jest szczególnie pyszna, polecam :-)

      Usuń
  5. Pycha! i ta kruszonka,az czuje jej zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszyscy pieką szarlotki... A ja mam taki dobry przepis z maminego zeszytu i nie mam samozaparcie żeby upiec. A Hurma i Czereda napiera, oj napiera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sobie zrobiłam w zeszłym roku gotowce w słoikach z jabłkami i teraz szaleję ;-)

      Usuń
  7. To ciasto kruche jest bez proszku do pieczenia

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Grażyno czy ciasto kruche do szarlotki jest bez proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest bez proszku do pieczenia :-)

      Usuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)