.

.

poniedziałek, 26 stycznia 2015

Szarlotka sypana



Już dawno przymierzałam się do upieczenia tej szarlotki, tym bardziej, że zachwalała ją moja córka. Dopiero teraz postanowiłam ją upiec. Przepis znalazłam tutaj.
Z podanego przepisu wyszła duża tortownica ciasta.


Składniki:
1 szklanka maki pszennej
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
1,5 kg jabłek (dałam champion)
1 łyżeczka cynamonu
¾ kostki masła lub margaryny bardzo dobrze schłodzonego


Sposób wykonania:
Mąkę wymieszać z kaszą manną i proszkiem do pieczenia, a następnie podzielić na  3 równe części.
Obrane jabłka zetrzeć na tarce na wiórki, dodać cynamon i wymieszać.
Tortownicę wysmarować tłuszczem. Na dno tortownicy wysypać 1/3 suchych składników. Wyrównać. Na suche składniki wyłożyć równomiernie ½ startych jabłek.
Na jabłka ponownie wysypać 1/3 suchych składników i ponownie ½ jabłek.
Na całość wysypać ostatnią część suchych składników.
Zimne masło lub margarynę zetrzeć na tarce o dużych oczkach na wierzch szarlotki, czyli ostatnią część suchych składników. Masło lub margaryna powinny być rozłożone równomiernie
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 60 minut w temperaturze 180 stopni C.
Smacznego :-)

1 komentarz:

  1. Piekłam różne warianty sypanej, ale dla mnie najlepsza jest ta gdzie tłuszcz daję na każdą warstwę suchych składników.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)