.

.

poniedziałek, 28 lutego 2011

Faworki


Wczoraj po południu zabrałam się do pieczenia faworków. Wykorzystałam swój wypróbowany przepis z książki „Ciastka słodkie i wytrawne”  H.Lipińskiej i  A.Woźnikowskiego. Jest to książka z której bardzo często korzystam do  wypieków różnych słodkości.



Składniki:

2 szklanki mąki pszennej ( dodałam jeszcze ¼ szklanki)
½ łyżeczki cukru
¾ szklanki kwaśnej  śmietany ( u mnie 18 %)
1 łyżeczka spirytusu lub octu ( przeważnie dodaję octu)
4  żółtka
Tłuszcz do smażenia (u mnie olej roślinny)
Cukier puder do posypania faworków.

Sposób wykonania:

Do przesianej mąki dodać wszystkie składniki  i zagnieść ciasto ( powinno mieć konsystencję ciasta na pierogi). Pod koniec ciasto zbijać przez kilka minut wałkiem  by w cieście pojawiły się pęcherzyki powietrza. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce przez około pól godziny,  następnie rozwałkować bardzo cienko, pokroić na paski, naciąć w środku i przewinąć.
Do naczynia wlać olej ( u mnie w garnku głębokość oleju ok. 7 – 10 cm )
Smażyć z obu stron na kolor jasnozłoty. Wyjąć, osączyć, posypać cukrem pudrem. 
Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)