.

.

poniedziałek, 5 września 2011

Ciasto marchewkowe

Podchodziłam bardzo sceptycznie do marchwi jako składnika jakiegokolwiek ciasta więc efekt i wrażenia smakowe przerosły  moje najśmielsze oczekiwania. Tak wspaniałe ciasto, że upiekłam je raz za razem . Dzieci siostry też były zachwycone :) Ciasto należy do tych cięższych . W smaku przypomina piernik dlatego też przekroiłam je wzdłuż i dałam masę podobną jak do orzeszków. Uważam że utrafiłam smakowo


Składniki na ciasto:
1 szklanka (250 ml) oleju
150 g  cukru
1 szklanka oleju
3 jajka
2 i ½ szklanki marchwi startej na średnich oczkach
2,5 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
odrobina cynamonu do smaku
2 łyżki kakao
1 i ½ łyżeczki sody oczyszczonej

Składniki na krem:
250 g śmietany 30% – 36 % dobrze schłodzonej
4 łyżki masy gotowej kajakowej

Polewa czekoladowa
1/3 kostki margaryny
1 łyżka wody
1 czubata łyżka kakao
4 łyżki cukru

Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno z cukrem. Pod koniec ubijania dodać po jednym żółtku. Dodać pozostałe składniki (marchew również ) i  dokładnie wymieszać.

Blachę o wielkości 31 x 25. nasmarować masłem, posypać bułką tartą i wylać ciastem.. Piec, 1 godzinę 10 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu przekroić wzdłuż na pól i dodać krem

Sposób wykonania kremu:
Ubić śmietanę, pod koniec upijania dodać masę kajmakową i wszystko dokładnie wymieszać.

Sposób wykonania plewy czekoladowej
Rozpuścić  margarynę z łyżką wody w rondelku, dodać pozostałe składniki.
Polać gotową polewą ciasto. Wstawić do lodówki na ok. 2 godziny.
Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. bardzo lubię marchewkowe, nie pomyślałam o tym, żeby je przełożyć czymś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy5/9/11

    rzeczywiście wygląda jak piernk - bardzo apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zachwyciłam się ciastem z cukinią, więc może i marchewkowe przypadłoby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja, do tej pory nie przekładałam niczym ciasta marchewkowego.

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniale ciasto, uwazam, ze wlasnie z polewa czekoladowa smakuje najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Duś - kiedyś gdzieś przeczytałam, że można czymś przełożyć, więc dodałam krem kajmakowy :)
    @basuap - i smakuje jak piernik :)
    @Kaś - polecam Kasiu. Naprawdę warto upiec to ciasto :)
    @Avelina - polecam :)
    @vanilla - też tak uważam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)