.

.

piątek, 21 października 2011

Krajanka serowo - dyniowa

Na razie ciężko mi się znaleźć w nowej rzeczywistości i niestety zaniedbałam swój blog , jak i wasze blogi.  Staram się być pilną uczennicą ;-) i ciągle brak mi na inne rzeczy czasu. Mam nadzieję że jak się wgryzę w ten studencki klimat i się przyzwyczaję to i czasu będzie więcej :)

A teraz konkrety.. Czyli o pieczeniu.. :) 


Nie miałam pomysłu co zrobić z dynią. Wzięłam więc z TEJ strony przepis. Wprawdzie jest pracochłonny, ale efekt końcowy przerósł moje najśmielsze oczekiwania.   Wspaniałe w smaku.. jedno z najlepszych jakie robiłam :)

Składniki na ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka jasnego brązowego cukru
230 g zimnego masła, pokrojonego na kawałki
szczypta soli
1 i 1/2 szklanki orzechów pekan (lub włoskich)
1 i 1/2 szklanki płatków owsianych


Sposób wykonania:

Orzechy drobno posiekać.
Z podanych składników zagnieść ciasto do momentu aż zaczną się tworzyć wilgotne grudki.
Z przygotowanych wilgotnych okruszków odłożyć 2  szklanki przygotowanego „ciasta”. Pozostałą ilość okruszków wyłożyć na posmarowanej tłuszczem dużej blasze.
Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 15 minut w temperaturze  180 stopni C.

Odłożone dwie szklanki okruszków podpiec na rumiano oddzielnie około 5 minut.
Wyjąć z piekarnika i przestudzić.

W międzyczasie przygotować masę serowo - dyniową.

Składniki na masę serowo - dyniową:
450 g serka kremowego philadelphia (lub twarogu 3-krotnie mielonego na serniki)
1 i  ½  szklanki puree z dyni
1 szklanka cukru
2 jajka
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczka zmielonego imbiru



Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę a następnie wylać na podpieczony spód. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 20 minut w temperaturze 180 stopni C.
Na wierzch:
2 szklanki gęstej kwaśnej śmietany
4 łyżki cukru
kilka kropel ekstraktu z wanilii

W międzyczasie przygotować śmietanę:.
Wszystkie składniki wymieszać i rozprowadzić na upieczonym gorącym cieście. Wstawić do piekarnika, piec jeszcze 5 minut w tej samej temperaturze.

Ciasto wystudzić. Schłodzone posypać podpieczonymi okruszkami i lekko docisnąć do masy serowej. Wstawić do lodówki. Schładzać ok. 3 godzin. Pokroić.
Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba.
    Musi być przepyszny.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy21/10/11

    Ciasto SUPER! Piszę się na nie w wolnej chwili:), powodzenia w studiowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na brak pomysłu na dynię to wyszło z tego coś bardzo ciekawego ;) Świetna, kocham krajanki maści wszelakiej!

    OdpowiedzUsuń
  4. gdy piszesz, że to jedno z najlepszych.. wielką mam na nie ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny sposób na dynię.
    Chciałabym spróbować.Właśnie jestem przy kawie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciacho super. Ucz się pilnie:) i czasem do nas zajrzyj:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią bym spróbowała tej dyniowo-serowej kombinacji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie dynie w wypiekach, ten przepis też wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wygląda bardzo smacznie:) aż mi w brzuszku burczy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie próbowałam dyni w wypiekach ale jak tak zachwalasz od razu mam ochotę takie upiec

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie piekne, rumiane i apetyczne! Od razu mam ochote upiec :))))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się lekka słodycz na mym podniebieniu ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)