.

.

piątek, 10 sierpnia 2012

Szarlotka biszkoptowa

Wspaniała, delikatna i pachnąca cynamonem z dużą ilością jabłek..  Uwielbiam takie ciasta.. Polecam, naprawdę jest przepyszna. Przepis pochodzi z mojej ulubionej książki "Ciasta słodkie i wytrawne"                H. Lipińskiej, A Woźniakowskiego z moimi małymi modyfikacjami.


Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 i 1/3 szklanki cukru pudru
5 jajek
125 g rozpuszczonego masła lub margaryny
1/3 szklanki mleka
1 kg kwaśnych jabłek
1 łyżka cukru
1 łyżeczka cynamonu

Dodatkowo do smarowania tortownicy masło lub margaryna i 2 łyżki bułki tartej

Sposób wykonania:
Jabłka obrać i pokroić na cząstki. Łyżkę cukru zmieszać z jedną łyżeczką cynamonu i posypać pokrojone jabłka a następnie wszystko wymieszać.

Białka oddzielić od żółtek, ubić sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodać cukier puder i dalej ubijać. Nie przestając ubijać dodać stopniowo po jednym żółtku.
Do ubitej masy dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mleko, rozpuszczony i schłodzony tłuszcz. całość dokładnie wymieszać.
Małą tortownicę wysmarować tłuszczem i podsypać bułką tartą, wlać do niej 2/3 ciasta a następnie na to wyłożyć na wierzch jabłka wymieszane z cukrem i cynamonem i całość przykryć pozostałą ilością ciasta.

Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec  40 - 45 minut w temperaturze 180 stopni C.
Po upieczeniu wystudzić i posypać cukrem pudrem.
Smacznego :-)

10 komentarzy:

  1. Co tu dużo mówić, jak dla mnie idealna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy10/8/12

    mmm,muszę wypróbować,aczkolwiek obawiam się zakalca,jak pamiętam,szarlotka biszkoptowa zawsze kończyła się u mnie zakalcem,ale spróbuję jeszcze raz,skoro przepis sprawdzony;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję wydłużyć czas ubijania piany.. Ja często jeszcze ubijam dodatkowo dłużej z cukrem i żółtkami :-)

      Usuń
    2. Anonimowy19/8/12

      wczoraj upiekłam i wyszła;)w końcu;)dziękuję za bardzo dobry przepis;)
      tylko tak myślę,czy nie można by zmniejszyć ilości cukru??bo jednak jak dla mnie jest go za dużooo
      pozdrawiam;)

      Usuń
    3. No pewnie, że można.. a nawet trzeba.. zresztą ja tez mam takie zdanie ;-)

      Usuń
  3. porywam kawałeczek :) ja również bardzo lubię ten rodzaj ciasta, a teraz tyle pysznych jabłek

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy9/9/12

    Super blog smaczne ciasta i fajna pani kucharka:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)