.

.

sobota, 22 września 2012

Pizza


Dzisiejszy dzień należał do pracowitych. Najpierw sprzątanie a potem ugrzęzłam w kuchni.  Pogoda nie rozpieszcza, bo na dworze pada i nawet dobrze grzmiało. 
Dzisiaj podam przepis na pizzę.  Z podanego przepisu wychodzą 3 duże spody do pizzy o średnicy 30 cm. Ja niestety nie posiadałam takich okrągłych dużych form więc upiekłam  na dużej blasze. Przepis wzięłam z tej strony

Składniki na spód:
3,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki ciepłej wody
1 łyżka oliwy z oliwek
1,5 łyżeczki soli
1 łyżka  ( 12 g ) suchych drożdży lub 25 g świeżych.

Dodatki do pizzy:
200 g sera parmezan
200 g żółtego sera
100 g salami
2 pomidory
Papryka
Sos pomidorowy lub rozrobiony w wodzie koncentrat pomidorowy)
Sól, pieprz, papryka mielona,

Sposób wykonania:
Jeżeli mamy drożdże świeże należy najpierw zrobić rozczyn: drożdże rozpuścić w wodzie i odstawić na 5 – 10 minut.
Mąkę przesiać, dodać do niej wodę, drożdże ( lub zaczyn), oliwę i sól a następnie zagnieść  dokładnie jednolite ciasto. Umieścić i miseczce i przykryć ściereczką, pozostawić w ciepłym miejscu na ok 1,5 – 2 godziny do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto uderzyć pięścią, podzielić na 3 części lub tak jak ja 1 część rozłożyć na wysmarowanej tłuszczem dużej blasze.  Brzegi pizzy pozostawić troszkę grubsze.
Spód pizzy posmarować sosem pomidorowym, posypać startymi serami, na nich poukładać  salami, pokrojone pomidory i paprykę. Całość posolić,  dodać inne przyprawy według uznania.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 15 – 20 minut w temperaturze 260 stopni C.
Podawać gorącą.
Smacznego :-)

7 komentarzy:

  1. uwielbiam pomidory na pizzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubie pomidorow na pizzy, bo zawsze sie nimi oparze. ale moze jestem za duzym lasuchem.
    ale wyglada pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmmmmmmm domowa pizza <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam taką pizze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)