.

.

niedziela, 16 marca 2014

Puszyste ślimaczki z makiem



Znalazłam ten przepis w jednym z numerów gazety TINA.  W oryginale bułeczki były z makiem i śliwkami. Ja ponieważ miałam otwartą puszkę z masą makową, postanowiłam ją wykorzystać do drożdżówek lecz bez śliwek bo akurat nie miałam.

Drożdżówki  wyszły przepyszne. Niesamowicie puszyste i delikatne. Polecam.


Przepis na 12 drożdżówek:
Składniki na ciasto:
2 i 1,2 szklanki mąki
15 g suszonych drożdży
4 łyżki cukru
2/3 szklanki mleka
1/3 kostki masła lub margaryny
1 torebka cukru waniliowego
1 jajko

Nadzienie:
250 g gotowej masy makowej
Dodatkowo rozmącone jajko do posmarowania


Sposób wykonania:
Masło lub margarynę rozpuścić, dodać mleko i wymieszać. Mleko z margaryną powinno być lekko ciepłe.
Do mleka margaryny dodać pozostałe składniki i zagnieść jednolite i gładkie ciasto. Uformować kulę i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Do momentu aż ciasto podwoi swoją objętość na około 1 godzinę.

Wyrośnięte ciasto ponownie krótko wyrobić,  podzielić na dwie części. Każdą część rozwałkować na placek o grubości około 1 cm i podzielić na 6 równych pasków.

Na każdym pasku rozsmarować równomiernie masę makową.

Posmarowane paski zawinąć w rulon tak aby powstał ślimaczek. To samo zrobić z drugą połową ciasta.

Gotowe drożdżówki układać na wyłożonej papierem  blaszce i pozostawić na 20 minut żeby jeszcze podrosły.
Przed wstawieniem do piekarnika wysmarować je na wierzchu rozmąconym jajkiem.

Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 30 – 40 minut w temperaturze 180 stopni C.
Po wystygnięciu można posypać drożdżówki cukrem pudrem.
Smacznego :-)

3 komentarze:

  1. O Grażynko...ale świetne makowe zawijasy. Bardzo lubię wszelakie makowe wypieki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A Ty mi Grażynko furt robisz słodką konkurencję :-D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)